10 elementów, które warto mieć na stronie www

10 elementów, które warto mieć na stronie www

10 elementów, które warto mieć na stronie www

Czytelny nagłówek strony przedstawiający nasze logo oraz menu

Numer telefonu oraz adres email łatwo dostępny dla Klienta

Informacja o naszej firmie i usługach

Informacja o realizacjach, portfolio

Zdjęcia i grafiki

Blog firmowy

Wyszukiwarka

Linki do social media

Stopka ułatwiająca dostęp do ważnych informacji

Tworząc samodzielnie swoją pierwszą stronę internetową mamy masę pytań. Nawet mając wstępny zarys tego, co chcemy przedstawić. Jednym z nich to na pewno pytanie – jakie elementy powinny się znaleźć na naszej stronie internetowej? Takie pytanie może się również nasuwać, kiedy posiadasz już własną stronę internetową, którą warto rozwijać. W tym wpisie przedstawimy 10 elementów, które warto mieć na stronie www.

Czytelny nagłówek strony przedstawiający nasze logo oraz menu

Aktualnie istnieje wiele możliwości zabudowy strony internetowej. Logo oraz menu pojawiają się w różnych konfiguracjach (np. jako pasek boczny lub na górze strony). Projektując naszą stronę internetową chcemy być oryginalni, żeby przyciągnąć uwagę użytkowników. Warto jednak zadbać, aby nagłówek strony był czytelny dla odwiedzającego i możliwie uprościć ten element.

Dlaczego? Większość użytkowników jest przyzwyczajona do strony w takiej konfiguracji, dzięki temu odwiedzający w łatwy sposób będzie poruszać się po naszej stronie internetowej oraz szybko znajdzie poszukiwane informacje.

Warto pamiętać, aby nasze logo było w odpowiednich wymiarach – dopasowanych do layoutu. Naczęściej logo umieszczane jest po lewej stronie nagłówka, a menu nawigacyjne z jego prawej strony.

Tworząc menu postaraj się, aby skłądało się z krótkich, precyzyjnych fraz. Dzięki temu użytkownik od razu będzie wiedział, gdzie się znajdzie klikając wybrany link. Dobrą praktyką jest, aby w menu piewszego rzędu nie było więcej jak 6-7 elementów głównych. Jeśli potrzebujesz dodać do menu strony więcej elementów, warto je pogrupować i ustawić jako elementy niższego rzędu -czyli elementy, które będą rozwijane. Pozwoli to zachować klarowność i ułatwi poruszanie się po stronie.

Numer telefonu oraz adres email łatwo dostępny dla Klienta

Celem naszej strony internetowej jest jak najlepsze zaprezentowanie oferty. Odpowiednio zaprojektowana i właściwie prowadzona strona internetowa pozwoli dotrzeć do nowych klientów, dlatego warto zadbać o to, aby kontatkw z nami był jak najprostszy.

Oczywiście dobrym rozwiązaniem jest stworzenie zakładki kontakt. Zdarzają się klienci, którzy znają już naszą ofertę i zależy im na szybkim kontakcie. Warto ułatwić im kontakt poprzez dodanie naszego numeru czy adresu mailowego w nagłówku strony. Pozwoli to na szybkie wybranie numeru bez konieczności szukania informacji kontaktowych.

Call to action – zachęcające do skorzystania z oferty

Call to action (CTA) – czyli „wezwanie do działania”. Na naszej stronie poza informacjami dotyczącymi oferty, warto wprowadzić interakcję z użytkownikiem. Najbardziej popularne to oczywiście przyciski (buttony). Zawierają one kluczowe kwestie: (np. sprawdź ofertę, umów wizytę). CTA można również użyć w formie linku tekstowego czy ikony. Bez względu na formę jaką wybierzemy, muszą one być dobrze zaprezentowane. Ważne, aby były czytelne i z jasną informacją, kierujące tam, gdzie klient się spodziewa.

Informacja o naszej firmie i usługach

Klienci wchodzący na naszą stronę chcą jak najszybciej uzyskać potrzebne informacje. Nie każdy z nich poświęci czas, aby przejrzeć wszystkie zakładki. Jedną z niezbędnych jest zakładka „O nas” czy „Oferta”. Staramy się w niej opisać historię naszej firmy lub przedstawić jak najdokładniej nasze usługi. Warto również na stronie głównej umieścić krótką informację. Można również umieścić call to action prowadzące do odpowiedniej podstrony. 

Nie zapomnij także dodać krótkiego podsumowania oferty. Pozwoli to odwiedzającym stronę w krótkim czasie dowiedzieć się o Twojej ofercie.

zapytaj o ofertę

Otrzymaj bezpłatną wycenę Twojej strony internetowej

Skorzystaj z formularza i napisz do nas jaki projekt potrzebujesz.
Otrzymasz bezpłatną wycenę bez zobowiązań.

Informacja o realizacjach, portfolio

Tworząc naszą stronę internetową niezbędnym elementem, jest informacja czym się, zajmujemy. Krótka informacja na stronie głównej oraz zakładka przedstawiająca usługi dobrze się sprawdzi. Klienci poznający naszą firmę chętnie zobaczą dotychczas zrealizowane zlecenia, usługi. Warto zadbać o sekcję z naszymi realizacjami, która pozwoli dotrzeć od większego grona nowych klientów. Jest to ważna kwestia, zwłaszcza jeśli wykonujesz usługi. Pozwoli to na zwiększenie zaufania klienta do Twojej firmy i przyczyni się do chęci kontaktu klienta.

tworzenie stron www poradnik

Zdjęcia i grafiki

Projektując nową stronę musimy pamiętać, żeby nie „zasypać” odbiorców samym tekstem. Nawet jeśli chcemy jak najdokładniej opisać naszą firmę oraz usługi. Jeżeli nie masz budżetu na profesjonalną sesję, możesz skorzystać z banków zdjęć. Musimy pamiętać, że zdjęcia uatrakcyjnią naszą stronę internetową, tylko wtedy, kiedy będą dopasowane tematycznie do treści. Pierwszym co przykuwa uwagę użytkowników to właśnie wygląd strony. Pamiętaj, aby zdjęcia, które znajdą się na stronie internetowej były odpowiednio zoptymalizowane – czyli pomniejszone i dopasowane wielkością do miejsca, gdzie będą publikowane.

Blog firmowy

Blog na naszej stronie daje wiele możliwości. Dzięki wpisom na blogu wpłyniesz w pozytywny sposób na pozycjonowanie strony internetowej, co znacząco zwiększa ruch.

Wiele firm zarówno małych, jak i większych decyduję się na stworzenie podstrony blogowej. Blog pozwala szerzej opisać ofertę, przedstawić firmę oraz nawiąząć relacje z odbiorcami.

W tym wpisie przeczytasz więcej – dlaczego warto prowadzić bloga na stronie www.

Wyszukiwarka

Kolejnym elementem na stronie internetowej, o którym warto pomyśleć jest wyszukiwarka. Szczególnie jeżeli jest ona bardzo rozbudowana.  Musimy jednak pamiętać o jej właściwym umiejscowieniu. Najczęściej umieszczana jest w prawym górnym rogu naszej strony (nagłówku). 

Linki do social media

Social media w dzisiejszym świecie odgrywają znaczącą rolę. Pozwalają budować zasięgi naszej marki, jak również społeczność promującą naszą firmę. Jeżeli posiadamy już funkcjonujące social media, warto o nich wspomnieć na naszej stronie. Odnośniki do naszych profili społecznościowych możesz zamieścić w stopce oraz nagłówku. Warto również dodać je w zakładce o nas.

Stopka ułatwiająca dostęp do ważnych informacji

Przy tworzeniu naszej strony internetowej warto pamiętać o stopce. Możesz w niej zamieścić nawigację strony (do najważniejszych elementów, dane kontaktowe oraz inne ważne linki. W stopce także najczęściej umieszcza się linki do polityki prywatności, regulaminu sklepu itd. Pamiętaj, aby stopka była czytelna dla odbiorcy.

Podsumowanie

Posiadanie własnej strony internetowej niesie za sobą wiele możliwości. Aby je w pełni wykorzystać warto się do tego dobrze przygotować już na etapie projektowania. W tym artykule przygotowaliśmy 10 elementów, które warto mieć na stronie www. Przeczytaj również jakich błędów unikać przy tworzeniu strony www na naszym blogu.