
Aktualne wymiary grafik na Facebooku (grudzień 2021)
Aktualne wymiary grafik na Facebook (Grudzień 2021)
Wymiary grafik w mediach społecznościowych co jakiś czas ulegają zmianie. Publikując wpisy często korzystamy z różnego rodzaju grafik, zdjęć oraz filmów. Ciągłe zmiany związane z wyglądem i działaniem portali społecznościowych wpływa również na wymagania dotyczące publikowanych treści. W tym poradniku poznasz jakie są aktualne wymiary grafik na facebooku.
Tworzenie angażujących grafik na Facebook nie jest zadaniem łatwym. Jeśli przygotujesz grafiki w odpowiednich wymiarach, unikniesz utraty ich jakości, co znacząco wpłynie na działania marketingowe. Facebook podaje swoje rekomendowane wymiary zdjęć, ale z doświadczenia wiemy, że nie zawsze się one sprawdzają.
Wymiary zdjęcia profilowego (170x170 px)

Zdjęcie profilowe na fb wgrywamy w kwadracie. Jednak pamiętajmy, że wyświetla się ono w postaci okręgu. Dlatego tworząc tego typu grafikę, pamiętaj aby nie umieszczać istotnych elementów poza obręb okręgu.
Zdjęcie profilowe wyświetlane na komputerze jest w rozdzielczości 170×170 px, ale na urządzeniach mobilnych w rozdzielczośći 128×128 px oraz 36×36 px.
Minimalna rozdzielczość dla zdjęcia profilowego jaką sugeruje Facebook to 320×320 px. My jednak proponujemy wykorzystanie rozmiaru 800×800 px. Dzięki temu zdjęcie profilowe będzie wyglądać dobrze, niezależnie od urządzenia na którym zostanie wyświetlone.
Wymiary zdjęcia w tle na Fanpage / Cover photo (820x312 px)

Dobranie odpowiedniego rozmiaru zdjęcia w tle jest bardzo ważne. Każda osoba, która odwiedzi Twój Fan page w pierwszej kolejności zobaczy to zdjęcie. Grafika ta musi spełniać wymagania desktopu oraz wersji mobilnej, co może stanowić utrudnienie.
Zdjęcie w tle na Facebooku jest wyświetlane w wymiarach 820×312 px. Na telefonach grafikę widać w kadrze centralnym o wielkości 640×360 px. Na podstawie naszego doświadczenia proponujemy stworzyć zdjęcie w rozmiarze 820x360px pozostawiając odstęp od krawędzie z każej strony. Dzięki temu ważne elementy na zdjęciu będą wyświetlać się prawidłowo na każdym urządzeniu.
Ważne: Jeśli na zdjęciu w tle potrzebujesz umieścić logo lub tekst – użyj formatu PNG. Unikniesz dzięki temu efektu rozmazania czy zniekształcenia grafiki.
Wymiary tła grupy na Facebooku (1640x856 px)

Zdjęcie w tle grupy na Facebook zaleca się wstawienie grafiki w rozmiarze 1650×856 px. Należy pamiętać, że zdjęcie to w wersji mobilnej zostanie ucięte, dlatego najważeniejsze elementy propnujemy umieścić w centralnym punkcie tła grupy.
Zdjęcie wydarzenia na Facebooku (1200x628 px)

Grafika przeznaczona na okładkę wydarzenia najlepiej wyświetla się w rozmiarze 1200×628 px. Przygotowując zdjęcie w tej proporcji unikniemy przypadkowemu ucięciu zdjęcia przez Facebook.
Wymiary posta pionowego (640x960 px)

Tego typu zdjęcie przeznaczone jest głównie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, ponieważ zapełnia całą przestrzeń w newsfeedzie. Ważne jest, aby zdjęcie przygotować w proporcji 2:3.
Wymiary posta kwadratowego (1080x1080 px)

Jest to uniwersalny rozmiar grafik na Fb. Jest on optymalny zarówno dla komputerów, jak i telefonów. Post kwadratowy dobrze wyświetla się w formacie 1080×1080 px, ale możesz równie dobrze przygotować grafikę 1200×1200 px, pamiętaj tylko, aby zachować proporcję 1:1.
Wymiary posta poziomego (1200x960 px)

Jest to jeden z najczęściej stosowanych formatów zdjęć na Fb. Zdjęcie z przeznaczeniem publikacji jako post poziomy powinien być wielkośći 1200×960 px.
Wymiary postów wideo (1920x1080 px)

Publikując post na Fb z filmem musi zostać zachowana proporcja 16:9. Rozdzielczości jakie możesz uzyć to 1920×1080 px. Możesz również przygotować film w proporcji 1:1 (kwadrat) o wymiarach 1080×1080 px.
Ważne: Maksymalny rozmiar filmu nie powienien przekraczać 4 Gb.
Jeśli interesuje Cię temat postów wideo na social media – koniecznie przeczytaj ten artykuł:
Wymiary karuzeli na Facebooku (1080x1080 px)

Jedną z rodzajów kampani Facebook Ads jest reklama karuzelowa. Facebook rekomenduje wymiar 600×600 px. My jednak polecamy użyć rozmiaru 1080×1080 px. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że zdjęcia w reklamie karuzelowej wyświetlają się dobrze.
Stosując się do powyższych zaleceń i wskazówek, stworzyć estetyczne grafiki, które sprawią, że Twój Fanpage będzie bardziej atrakcyjny dla Twoich odbiorców.