One page i Landing Page - zalety i wady

Co to jest One Page i Landing Page – poznaj wady i zalety

Co to jest One Page i Landing Page - poznaj wady i zalety

One Page – co to jest?

Co to jest Landing Page i czym się różni od One Page?

Zalety One Page

Wady One Page

Podsumowanie

W przypadku stron internetowych często spotykamy pojęcia, których wcześniej nie znaliśmy. Niejednokrotnie pobudzają naszą ciekawość. Innym razem odpychają nas od tego tematu.

Przykładami takich zwrotów mogą być „One Page”, „Landing Page” lub „strona wizytówka”. Co ciekawe każde z tych pojęć mają ze sobą dużo wspólnego. W tym artykule postaramy się wyjaśnić je jak najdokładniej. Jak również przedstawimy wady i zalety stosowania tego typu rozwiązań dla naszej strony internetowej.

One Page - co to jest?

Strona typu One Page to w dosłownym tłumaczeniu 1 strona. Czyli nasza strona internetowa będzie składać się z pojedynczej strony zamiast kilku zakładek. Tym właśnie różni się od standardowej rozbudowanej strony. Można powiedzieć, że składa się tylko ze strony głównej, na której zamieszczamy wszystkie informacje.

Również menu takiej strony różni się od standardowego umieszczanego na stronie z wieloma zakładkami. Menu takie przewija (scrolluje) naszą stronę do poszczególnych sekcji na tej stronie zamiast otwierania kolejnych zakładek. Strona tego typu sprawdzi się w przypadku, kiedy mamy mało treści do zabudowania, lub kiedy chcemy zaprezentować w prosty i przejrzysty sposób produkt, usługę. One Page można również wykorzystać jako internetową wizytówkę firmy lub prezentację swojego CV.

Co to jest Landing Page i czym się różni od strony typu One Page?

Landing Page i One page brzmi podobnie. Przykłady takich stron w internecie również, są do siebie bardzo podobne. Czy Landing Page i One Page jest tym samym? Co je różni? Ciekawym porównaniem jest nawiązanie do matematyki dotyczące kwadratu i prostokąta. Analogicznie nie każdy One Page to Landing Page natomiast Landing Page przeważnie jest stroną typu One Page. Strona One Page ma za zadanie przedstawić nam konkretne informacje jak na rozbudowanej stronie, ale wszytko zawiera się na jednej podstronie. Natomiast Landing Page ma zmusić użytkownika do podjęcia działania i często przedstawia jedynie konkretny produkt lub usługę.

Landing Page (strona lądowania) to strona, na którą kierujemy potencjalnych klientów w jednym określonym celu. Wykorzystujemy do tego np. reklamy umieszczone na Facebooku czy Google Ads. Landing Page przeważnie jest  częścią kampanii marketingowej. Landing nie zawiera pełnej oferty oraz wielu innych informacji, aby nie rozpraszać uwagi odwiedzającego. Podstawowym zadaniem stron docelowych jest generowanie leadów, czyli zbieranie danych kontaktowych potencjalnych klientów, zainteresowanych Twoją ofertą.

zapytaj o ofertę

Otrzymaj bezpłatną wycenę Twojej strony internetowej

Skorzystaj z formularza i napisz do nas jaki projekt potrzebujesz.
Otrzymasz bezpłatną wycenę bez zobowiązań.

1. Niski koszt

Stworzenie strony typu One Page zajmuje mniej czasu niż klasycznej rozbudowanej strony. Co za tym idzie, generuje mniejsze koszty.

2. Responsywna strona internetowa

Ten rodzaj strony dobrze sprawdza się na urządzeniach mobilnych. Gwarantuje nam szybsze przeglądanie treści oraz łatwiejszą nawigację. Całą treść przewijamy na jednej stronie. Nie potrzebujemy otwierania dodatkowych zakładek, które przy wolnym łączu mogą długo się ładować.

3. Dobrze sprawdza się w przypadku małej ilości treści

Jest to dobre rozwiązanie na przedstawienie krótkiej oferty czy opisu usługi bez konieczności budowania kolejnych zakładek. Również sprawdzi się w przypadku małych firm. Jeżeli chcą rozpocząć promocję swojej działalności w internecie bez ponoszenia dużych kosztów.

4. Przystępniejsza promocja produktu lub usługi

Na stronie One Page w prosty i przejrzysty sposób przedstawiamy naszą ofertę czy usługę. Klient nie musi przeglądać kilku zakładek w poszukiwaniu interesujących informacji.

Wady strony typu One Page

1. Trudniejsze pozycjonowanie strony

W przypadku strony One Page możemy wykorzystać ograniczoną ilość słów kluczowych, ponieważ nie jest ona mocno rozbudowana.

Tradycyjna strona www daje więcej możliwości pod kątem SEODzięki temu, że składa się z większej ilości podstrona, każdą z nich możemy precyzyjniej zoptymalizować pod słowa kluczowe.

 

2. Mniejsza czytelność w przypadku dużej ilości informacji

Rozwiązanie typu One Page dobrze sprawdza się w przypadku mniejszej ilości treści.

Decydując się na budowę strony tego typu, musimy dobrze się zastanowić co jakie treści potrzebujemy opublikować, aby były one czytelne oraz klarowne dla odwiedzającego.

 

Podsumowanie

W tym artykule przekazaliśmy naszym zdaniem najważniejsze informacje dotyczące One Page. Mamy nadzieję, że udało nam się wyjaśnić dla Was to zagadnienie. Decydując się na tworzenie strony internetowej, warto zastanowić się, czy potrzebujemy klasycznej formy, czy może lepiej sprawdzi się strona typu One Page. W przypadku kampanii reklamowych najlepiej sprawdzi się Landing Page. Jeżeli nadal nie jesteście pewni, które rozwiązanie jest odpowiednie dla was, zapraszamy do kontaktu. Stworzymy dla was One Page, Landing Page, jak również klasyczną stronę internetową.