Próbowaliście kiedyś policzyć, ile godzin dziennie spędzacie przeglądając popularne portale społecznościowe takie jak Facebook, TikTok czy Youtube?

Pewnie nie, dlatego że social media są dziś nieodzownym elementem naszej codzienności. Nawiązujemy nowe kontakty, odzyskujemy dawne i podtrzymujemy obecne relacje. Chwalimy się dziećmi, domem, wakacjami…  Profile w social mediach to nasze wirtualne wizytówki, na których chcemy zaprezentować się najlepiej, jak to tylko możliwe. Nie inaczej social media działają w przypadku promocji firm i usług. Pod warunkiem, że będziemy się nimi rozsądnie i profesjonalnie posługiwać…

Filmy na social media

Z mediów społecznościowych w Polsce korzysta ponad 19 milionów osób. Ta liczba pokazuje, jak silnym narzędziem social media mogą być w dotarciu do potencjalnych odbiorców naszej działalności. Ważne jednak, by zamieszczane treści były profesjonalne i przemyślane. Według badań, aż 80 procent użytkowników portali społecznościowych, chętniej ogląda filmy, niż czyta długie wpisy. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, bowiem nasz mózg zdecydowanie łatwiej przyswaja treści obrazkowe niż pisane. Warunek jest oczywiście jeden – musi być ciekawie!

Filmy w social media dają możliwość dotarcia z reklamą do bardzo szerokiego grona odbiorców, które przy niewielkim wsparciu finansowym możemy targetować, czyli określać odbiorców reklamy tak, by było optymalnie dla naszego produktu bądź usługi. Co ważne, dobrze zrealizowany film potrafi zyskać większą  popularność, niż reklama telewizyjna! Mówimy wtedy, że film jest viralem, bo niczym wirus błyskawicznie rozprzestrzenia się w internecie.

Które formy filmowe są najchętniej oglądane w social mediach?

Filmy edukacyjno – informacyjne

To zdecydowanie najpopularniejsze filmy reklamowe, ponieważ niosą ogromnie dużo wartości merytorycznych. Jeśli są profesjonalnie i ciekawie zrealizowane i zmontowane, mają większą szansę na udostępnianie przez odbiorców. Pokazują także naszą firmę, jako specjalistyczną i „znającą się” na swojej dziedzinie.

Jeśli myślisz nad stworzeniem swojego kursu – poznaj naszą ofertę nagrania kursu wideo.

Livestreaming

Ta forma filmowa zyskała na popularność w czasie pandemii korona wirusa. Daje ona możliwość spotkania z odbiorcami w czasie rzeczywistym, zachęca ich do komentowania i aktywnego uczestniczenia w wirtualnym wydarzeniu. Budzi także sporo emocji, daje szansę na wymianę poglądów i spostrzeżeń.

Making off

To coś, co Internauci bardzo lubią! Filmy pokazujące np. kulisy jakiegoś wydarzenia (firmowa konferencja, gala, etc.) cieszą się ogromną popularnością, bo sporo w nich spontaniczności i naturalności. Tu akurat, drobne potknięcia, pomyłki i inne sympatyczne, ale nieoczekiwane sytuacje znakomicie się sprawdzają!

Takie filmiki są zwykle dynamicznie montowane, budzą pozytywne emocje i pozwalają pokazać „ludzkie oblicze” firmy. Tutaj możesz zobaczyć przykład naszego filmu zza kulis – Backstage sesji zdjęciowej CREA3Studio.

Tutoriale

To z pozoru łatwe w realizacji filmy, w których np. eksperci, opowiadają o danym zagadnieniu, mówiąc wprost do odbiorcy. Pozory mogą jednak mylić, bowiem utrzymanie uwagi Internautów w takiej formule, jest „wyższą szkołą filmowej jazdy!” Osoba, która wypowiada się w filmie, musi być znakomicie przygotowana i nie bać się publicznych wystąpień. Potknięcia, pomyłki, zawahania, mogą niekorzystnie wpłynąć na odbiór filmu, a wręcz zniechęcić Internautów do dalszego oglądania. Oczywiście, jeśli skorzystamy z usług profesjonalnego filmowca, w drodze postprodukcji, będzie on w stanie „uratować” materiał filmowy.

Jeśli zainteresowała Cię ta tematyka zobacz również inne nasze artykułu:

Jak wykorzystać filmy na social media, aby prowadzić skuteczny marketing i zwiększać sprzedaż?

Jak zacząć stosować wideo marketing w 4 krokach

Na co zwrócić uwagę przed publikacją filmu na social media?

Publikowanie filmów na Facebooku lub innych kanałach social media w celach promocyjnych bez zaplanowanej strategii nie przyniesie wymiernych korzyści. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na zbadanie rynku, poznanie swoich klientów. Ważne jest także poznanie na ile to możliwe algorytmów danej platformy. 

Poznaj również naszą ofertę video marketingu i zobacz jak możemy wspomóc Twoje działania.

Publikując film w social media zadbajcie o kilka istotnych elementów:

– Tytuł filmu –  najlepiej do 70 znaków, bogaty w najważniejsze słowo kluczowe

– Opis filmu – odbiorcy chcą wiedzieć o czym jest film zanim go klikną. Opis powinien mieć między 150-300 znaków, również warto zawrzeć w nim słowa kluczowe

– Tagi – przedstawia najważniejsze słowa kluczowe (hashtagi), które ułatwiają internautom znalezienie Twojego filmu

– Miniatura filmu – czyli obraz wyświetlany, gdy Twój film nie jest odtwarzany automatycznie. Zadbaj tutaj, aby miniatura dobrze przedstawiała temat filmu, ale jednocześnie zachęcała do kliknięcia.