Filmy promocyjne w internecie

Nowoczesny, dynamicznie zmontowany i wciągający od pierwszych kadrów spot filmowy to dziś jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych w Internecie oraz absolutne „must have” każdej ambitnej firmy.

Dawno, dawno temu, zanim nasze życie zaczęło się toczyć w dwóch równoległych światach, tym realnym oraz tym wirtualnym, filmowe materiały promocyjne można było emitować jedynie w telewizji. Taka kampania była kosztownym, marketingowym luksusem i wiele małych i średnich firm nie mogło z niej skorzystać. Dziś, dzięki Internetowi i możliwościom, które daje globalna sieć, reklama w formie spotu video jest o wiele bardziej dostępna i mogą sobie na nią pozwolić nie tylko znane marki i wielkie korporacje. To skuteczna, angażująca i najbardziej sugestywna forma promocji, na którą powinny się zdecydować zarówno:

  • firmy z wieloletnim doświadczeniem, które mają już ugruntowaną pozycję, ale chcą się rozwijać, docierać do nowych kontrahentów i skutecznie rywalizować z konkurencją.
  • „młode” przedsiębiorstwa, które są u progu swojej biznesowej drogi i muszą zaistnieć na rynku, dać się poznać potencjalnym klientom,
filmy promocyjne w internecie

Aby mieć gwarancję, że filmowa opowieść o Waszych produktach czy usługach będzie hitem Internetu a nie kinem klasy „B”, najlepiej zlecić jej realizację profesjonalistom, którzy nie tylko zaproponują Wam oryginalne rozwiązania dotyczące treści i strony wizualnej, ale także dysponują najnowocześniejszym sprzętem i możliwościami technicznymi.

Zanim jednak padnie pierwszy „klaps” na planie filmu o Waszym biznesie, warto zastanowić się nad tym, jakiego efektu końcowego oczekujecie i pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach.

Musicie wiedzieć, dla kogo powstaje Wasz materiał video, czyli precyzyjnie określić grupę docelową. Odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mają to być przyszli klienci, partnerzy biznesowi, inwestorzy i do jej oczekiwań dostosować formę przekazu i język, którymi będziecie się posługiwać w filmie.

Przed rozpoczęciem produkcji trzeba koniecznie napisać scenariusz, na bazie którego powstanie film. To merytoryczny fundament całego przedsięwzięcia, który określi jakie treści mają być przekazane w materiale, jaka forma wizualna będzie najwłaściwsza, jakim językiem ma być sformułowany komunikat padający z off – u i jakimi kadrami najlepiej go zilustrować. Reasumując, scenariusz zawierający koncepcję i metodę realizacji pozwoli precyzyjnie przygotować się do zdjęć i ułatwi montaż materiałów źródłowych. Możecie być pewni, że nawet spot sprawiający wrażenie materiału nakręconego spontanicznie smartfonem powstał w oparciu o szczegółowy scenariusz, a margines na improwizację był niewielki.

Każdy wciągający film musi opowiadać historię. Najlepiej taką, która angażuje i wywołuje emocje już od pierwszych kadrów. Bawi, wzrusza, intryguje, wywołuje miłe skojarzenia z wakacjami, dzieciństwem, czy ważnymi momentami w życiu. Dzięki temu Wasz film będzie sprawiał wrażenie wiarygodnego i na dłużej zostanie w pamięci widzów. Ważne, by ta historia była prosta, zrozumiała i jak najbardziej uniwersalna. Macie wtedy większą pewność, że traficie do świadomości widzów, a Wasze intencje zostaną właściwie odczytane.

Choć obraz jest najważniejszy, film musi być kompletny. Dlatego warstwa dźwiękowa musi być spójna z tym, co widzimy i uzupełniać obraz. Odpowiednio dobrany tekst lektorski czy wypowiedzi bohaterów filmu mogą wzmocnić przekaz – ożywić opis produktu lub usługi oraz podkreślić jego zalety.

Warto w centrum filmu umieścić nie tyle produkt, ale wiarygodnego i budzącego zaufanie bohatera, który nie tylko ciekawie o nich opowie, ale także wykreuje potrzebę skorzystania z Waszych usług. Może to być właściciel firmy, najbardziej doświadczony pracownik, ekspert czy zadowolony klient. Nie bez powodu w materiałach promujących usługi medyczne, leki czy suplementy diety, pojawiają się lekarze, farmaceuci, fizjoterapeuci czy szczęśliwi pacjenci, których problem został rozwiązany. Jeśli bohater będzie interesujący, Wasz film „rozejdzie się” po sieci viralowo i będzie praktycznie dystrybuował się sam.

Przygotowując się do realizacji filmowej wizytówki Waszej firmy zastanówcie się, gdzie chcecie zamieścić gotowy spot: na stronie www, w serwisie YouTube, na firmowych profilach w mediach społecznościowych, na wirtualnych platformach szkoleniowych, jako content video w artykułach sponsorowanych na portalach internetowych? Kanały dystrybucji pozwolą doprecyzować charakter  i formę filmu oraz zaplanować czas jego trwania.

Zapisz się do naszego Newslettera

Jeśli chcesz otrzymywać od nas ciekawe artykuły o tematyce marketingu w internecie, nasze oferty specjalne – zapisz się do naszego Newslettera.