filmy w socialmedia

Filmy w social media – dlaczego warto?

Próbowaliście kiedyś policzyć, ile godzin dziennie spędzacie przeglądając popularne portale społecznościowe?

Pewnie nie, dlatego że social media są dziś nieodzownym elementem naszej codzienności. Nawiązujemy nowe kontakty, odzyskujemy dawne i podtrzymujemy obecne. Chwalimy się dziećmi, domem, wakacjami…  Profile w social mediach to nasze wirtualne wizytówki, na których chcemy zaprezentować się najlepiej, jak to tylko możliwe. Nie inaczej social media działają w przypadku promocji firm i usług. Pod warunkiem, że będziemy się nimi rozsądnie i profesjonalnie posługiwać…

filmy dla socialmedia

Z mediów społecznościowych w Polsce korzysta ponad 19 milionów osób. Ta liczba pokazuje, jak silnym narzędziem social media mogą być w dotarciu do potencjalnych odbiorców naszej działalności. Ważne jednak, by zamieszczane treści były profesjonalne i przemyślane. Według badań, aż 80 procent użytkowników portali społecznościowych, chętniej ogląda filmy, niż czyta długie wpisy. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, bowiem nasz mózg zdecydowanie łatwiej przyswaja treści obrazkowe niż pisane. Warunek jest oczywiście jeden – musi być ciekawie! Filmy w social mediach dają możliwość dotarcia z reklamą do bardzo szerokiego grona odbiorców, które przy niewielkim wsparciu finansowym możemy targetować, czyli określać tak, by było optymalnie dla naszego produktu bądź usługi. Co ważne, dobrze zrealizowany film w mediach społecznościowych, potrafi zyskać większą  popularność, niż reklama telewizyjna! Mówimy wtedy, że film jest viralem, bo niczym wirus błyskawicznie rozprzestrzenia się w Internecie. Social media dają także trochę „oddechu i luzu”. Firmy promocyjne umieszczane w mediach społecznościowych, mogą być bardziej naturalne, mniej formalne,  z lekką nutką (kontrolowanej) improwizacji. Dlatego warto zwrócić się do profesjonalistów, ponieważ tak, jak social media mogą przyczyniać się do wzrostu popularności naszej marki, mogą niestety zadziałać na jej niekorzyść…

Które formy filmowe są najchętniej oglądane w social mediach, a które z łatwością można wykorzystać w promocji firmy lub usługi?

Filmy edukacyjno – informacyjne.

To zdecydowanie najpopularniejsze filmy reklamowe, ponieważ niosą ogromnie dużo wartości merytorycznych. Jeśli są profesjonalnie i ciekawie zrealizowane i zmontowane, mają większą szansę na udostępnianie przez odbiorców. Pokazują także naszą firmę, jako specjalistyczną i „znającą się” na swojej dziedzinie.

Livestreaming.

Ta forma coraz bardziej zyskuje na popularności, również w związku z pandemią koronawirusa. Daje możliwość spotkania z odbiorcami w czasie rzeczywistym, zachęca ich do komentowania i aktywnego uczestniczenia w wirtualnym wydarzeniu. Budzi także sporo emocji, daje szansę na wymianę poglądów i spostrzeżeń.

Making off.

To coś, co Internauci bardzo lubią! Filmy pokazujące np. kulisy jakiegoś wydarzenia (firmowa konferencja, gala, etc.) cieszą się ogromną popularnością, bo sporo w nich spontaniczności i naturalności. Tu akurat, drobne potknięcia, pomyłki i inne sympatyczne, ale nieoczekiwane sytuacje znakomicie się sprawdzają! Takie filmiki są zwykle dynamicznie montowane, budzą pozytywne emocje i pozwalają pokazać „ludzkie oblicze” firmy.

Tutoriale.

To z pozoru łatwe w realizacji filmy, w których np. eksperci, opowiadają o danym zagadnieniu, mówiąc wprost do odbiorcy. Pozory mogą jednak mylić, bowiem utrzymanie uwagi Internautów w takiej formule, jest „wyższą szkołą filmowej jazdy!” Osoba, która wypowiada się w filmie, musi być znakomicie przygotowana i nie bać się publicznych wystąpień. Potknięcia, pomyłki, zawahania, mogą niekorzystnie wpłynąć na odbiór filmu, a wręcz zniechęcić Internautów do dalszego oglądania. Oczywiście, jeśli skorzystamy z usług profesjonalnej firmy, w drodze postprodukcji, będzie ona w stanie „uratować” materiał filmowy.

Bez względu na to, jaką formę filmową wybierzemy, korzystając z usług profesjonalistów, otrzymamy produkt ściśle dopasowany do naszych potrzeb. Mamy gwarancję, że video  będzie bez zarzutu zarówno w sferze formalnej jak i technicznej. Będzie merytoryczne, dobrze oświetlone, z właściwym natężeniem dźwięku, odpowiednio dobraną muzyką i – jeśli jest taka konieczność – grafiką. Ponadto, video będzie we właściwym formacie, dostosowanym także do nośników mobilnych, więc nie musimy się martwić, że film będzie się np. zacinał w czasie oglądania.

Zapisz się do naszego Newslettera

Jeśli chcesz otrzymywać od nas ciekawe artykuły o tematyce marketingu w internecie, nasze oferty specjalne – zapisz się do naszego Newslettera.