Współczesny marketing nie istnieje bez social mediów – nie bez powodu. Wideo na media społecznościowe pozwalają Ci takimi samymi nakładami środków finansowych, co w przypadku innych form promocji uzyskać wyższy zwrot inwestycji, przyciągnąć większą liczbę klientów i zwiększyć sprzedaż. Co zrobić, by tak się stało?

5 powodów, dla których filmy na social media powinny być priorytetem Twojej strategii marketingowej

Z pewnością podczas ostatniej sesji w social mediach już po kilkunastu sekundach trafiłeś na jakieś wideo i – co najważniejsze – pamiętasz, czego dotyczyło. Nie możesz powiedzieć tego samego o wszystkich postach tekstowych, prawda? To dlatego, że ludzki mózg znacznie lepiej rejestruje obraz dynamiczny i łatwiej go zapamiętuje.

Jeśli umiejętnie wykorzystasz to do tworzenia filmów na social media, możesz zyskać:

  1. Większą widoczność.Większość platform intensywniej promuje wideo – platformy social media wybierają po prostu te treści, które angażują użytkownika.
  2. Lepszą rozpoznawalność marki.Wideo w social mediach przykuwa uwagę. Nawet jeśli nie uda Ci się bezpośrednio skłonić klienta do zakupu, lepiej zapamięta on nazwę i profil Twojej firmy.
  3. Dłuższą żywotność postu. Filmy w mediach społecznościowych mogą pojawiać się w propozycjach dla użytkowników nawet przez kilka miesięcy.
  4. Więcej bardziej wartościowych klientów. Dzięki wideo na social media możesz uczłowieczyć wizerunek swojej firmy i stworzyć oparte na emocjach, głębokie relacje z klientami.
  5. Lepszą sprzedaż. Filmy na social media pozwolą Ci w bardziej przystępny i szczegółowy sposób pokazać swoją ofertę.

Co najlepsze, filmy na media społecznościowe możesz wykorzystać jednocześnie na różnych platformach: Facebook, Instagram czy YouTube. Nasza firma może pomóc Ci w skutecznym marketingu filmowym – zobacz naszą ofertę video marketingu.

Jakie formy filmów na media społecznościowe będą dla Ciebie najlepsze?

Niezależnie od tego, czy film na social media chcesz wykorzystać w kampanii reklamowej, czy do udostępnienia na swoim kanale, dobrze tworzyć kilka form wideo i prowadzić marketing totalny. Zaangażuje on Twoich klientów na wszystkich polach Twojej działalności i trafi do grup, które mają różne oczekiwania wobec marki.

Możesz tworzyć:

  • filmy edukacyjne lub instruktażowe – lepiej pokażesz swój produkt w użyciu;
  • filmy pokazujące nowe produkty lub zapowiadające promocje – sprawisz, że klienci będą uważniej śledzić Twoja ofertę;
  • wywołujące emocje – skłonisz klientów do komentowania i udostępniania, a dzięki temu zyskasz większe zasięgi.

Istnieje więcej rodzajów wideo na social media i ich wariacji. Możesz nimi do woli manipulować, aby osiągnąć dokładnie to, co zamierzyłeś.

Może Cię również zainteresować nasz artykuł: Filmy w social media

Postaw na dobrej jakości filmy na social media!

Siła rażenia wideo marketingu wciąż się zwiększa i dziś jest już jednym z głównych czynników konkurencyjności. Wdrożenie go do strategii promocyjnych wymaga jednak umiejętności, narzędzi, czasu i – rzecz jasna – pieniędzy. Publikując filmy na social media warto również pamiętać, aby treści filmowe były dopasowane do odbiorców oraz były wysokiej jakości.

Ten artykuł może być również przydatny: Czy jakość wideo i zdjęć ma duży wpływ na skuteczność kampanii reklamowych.

Filmy na media społecznościowe są szybko zwracającą się inwestycją i przynoszącą widoczne zyski przez długi czas, o ile są zrobione poprawnie. Ważna jest nie tylko kreatywność czy umiejętności techniczne, ale też dobre określenie założeń i celów strategii sprzedażowej, wybór grup docelowych czy znajomość rynku.

Nie chcesz ryzykować? Porozmawiaj z nami o tym, jakie szanse daje Ci wideo marketing i dowiedz się, jak je skutecznie wykorzystać!