Większość treści konsumowanych przez odbiorców na całym świecie publikowana jest w mediach społecznościowych. Możemy stwierdzić, że w marketingu cyfrowym obecnie dominują treści video, które są preferowanych rodzajem treści przez użytkowników.

Marketing wideo powinien być integralną częścią strategii marketingowej Twojej firmy, dlatego w tym artykule dowiesz się jak wykorzystać potencjał treści wideo w czterech krokach.

Po co w ogóle zajmować się wideo marketingiem?

Badania przeprowadzone przez firmę Slidely wykazały, że 44 % ludzi ogląda pięć lub więcej filmów dziennie online. Dlatego treści wideo mają bardzo duży potencjał w skutecznym wspieraniu działań reklamowych, niezależnie od branży, w której się znajdujesz.

Zjawisko to nie powinno być dużym zaskoczeniem, przypomnij sobie jak potężnym narzędziem reklamowym były jeszcze niedawno reklamy telewizyjne. Jednak filmy reklamowe tworzone na potrzeby telewizji mają swoje wady: są bardzo drogie oraz często nie są precyzyjnie dopasowane do odbiorcy docelowego. Z kolei internet daje nam ogromne możliwości w skutecznym dotarciu do zdefiniowanego odbiorcy docelowego. Dzięki możliwościom dokładnego targetowania, szczególnie z mediach społecznościowych, niższych kosztach produkcji materiałów wideo możesz zwiększyć sprzedaż i świadomość marki wśród Twoich potencjalnych klientów.

Pomyśl – jak wiele firm wykorzystuje już w swoich działaniach marketingowych potencjał video marketingu. Więc teraz pora na to, aby Twoja firma zaczęła korzystać z tego potężnego narzędzia w swoich działaniach. Przeczytaj poniżej, jak to zrobić w czterech prostych krokach.

4 kroki, aby rozpocząć skuteczny marketing wideo

Krok 1 – Wybór odpowiedniej grupy docelowej

Marketing wideo to nie tylko przyciąganie uwagi lub rozrywka, może również prowadzić konsumentów przez lejek sprzedażowy. Aby to zrobić z powodzeniem i czerpać korzyści z marketingu wideo, musisz jednak kierować treści video do właściwych ludzi.

Badanie przeprowadzone przez Aberdeen Group wykazało, że jeśli masz film na swojej stronie internetowej, możesz zwiększyć konwersje o 80 %. Już sama informacja o “wideo” w temacie wiadomości e-mail znacznie zwiększa współczynniki otwarcia. Jasne określenie odbiorców docelowych pozwala dostosować szereg elementów w filmie, które sprawią, że będzie on skutecznym narzędziem marketingu. Zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć Twoimi treściami video, jakie ta osoba ma przyzwyczajenia, co lubi, co ją interesuje.

Określenie grupy docelowej jest bardzo istotne, ponieważ musisz wiedzieć, czego Twój odbiorca potrzebuje i co go może zainteresować. Film musisz dopasować do odbiorcy – Przykładowo: dla osób młodych postawisz na filmy tworzone dynamicznie, za pomocą krótkich scen, z mocną muzyką, która zapada w pamięć, z kolei dla osób starszych film będzie spokojniejszy, sceny dłuższe itp.

Krok 2 – Ustal swoje cele

Podczas tworzenia strategii wideo marketingu ważne jest, aby określić cel jaki chcesz osiągnąć dzięki filmowi, zanim go stworzysz.

Potrzebujesz zwiększyć świadomość marki lub sprzedaż? Czy chcesz pozyskać więcej adresów email np. w swojej bazie newsletter? Niezależnie od wybranego celu, ważne jest to, aby wiedzieć co chcesz osiągnąć dzięki działaniom video marketingu. Odpowiedź na to pytanie pozwoli dopasować Ci treści zawarte w filmie, które przyczynią się do realizacji tych celów. Pamiętaj, dobry film to taki, który trafia do świadomości odbiorcy oraz finalnie realizuje cele, dla których został stworzony.

Według Search Engine Journal 70% odbiorców twierdzi, że treści video są bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Znaczna część klientów podejmuje decyzje zakupowe po zobaczeniu filmu reklamowego.

Krok 3 – Zaplanuj swój budżet

Jeśli chodzi o marketing wideo, nie ma górnego limitu kwot jakie możesz wydać na swoje działania. Często jest tak, że im więcej wydajesz, tym lepszy wynik możesz uzyskasz dzięki filmom. Jednak najważniejsze jest to, aby tworząc filmy posiadać wcześniej zaplanowaną strategię marketingu wideo. Publikując filmy bez przemyślanych działań narazisz się nie tylko na koszty, ale też nie osiągniesz zamierzonych efektów.

Zastanów się jaki budżet i zasoby, możesz przeznaczyć na działania. Tworzenie filmów możesz zlecić firmie zajmującej się produkcją wideo. Dzięki wykorzystaniu profesjonalnego sprzętu oraz doświadczeniu filmowców, tworzony film będzie wysokiej jakości oraz odpowiednio zmontowany. Jest to rozwiązanie wiążące się z większą inwestycją, ale zwróci się w postaci osiągniętych konwersji oraz realizacji zamierzonych celów. W tym przypadku nie musisz martwić się o zakup drogiego sprzętu, organizacją nagrań, tworzeniem scenariusza itp.

Jeśli jednak do dysponujesz mniejszym budżetem, możesz zacząć tworzyć filmy np. korzystając ze smartfona z wbudowaną kamerą. W tym przypadku oprócz opracowanej strategii marketingu wideo musisz zadbać o dobrze nagrane wideo, dźwięk oraz odpowiednie oświetlenie nagrywanych scen.

Niezależnie od tego, czy tworzenie filmów powierzysz zawodowcom, czy też będziesz je tworzyć samodzielnie, musisz jeszcze zaplanować budżet na działania związane z marketingiem, promocją. Stworzenie samego filmu to nie wszystko. Wideo musi zostać opublikowane w odpowiedni sposób, a jeśli jest elementem kampanii reklamowej będzie się to wiązało z dodatkową inwestycją uruchamiając np. Google Ads, Facebook Ads itp.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu strategii wideo marketingu – skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną 20 minutową konsultację.

Krok 4 – Wybierz odpowiednią formę filmową

Jeśli masz już określoną swoją grupę docelową, budżet i cel marketingowy, w końcu możesz zacząć działać! W zależności, gdzie film będzie publikowany wybierz jego odpowiedni rodzaj. Może to być np. film instruktażowy, wizerunkowy, relacja na żywo, krótki film promocyjny itp. Ważne jest to, aby rodzaj filmu był dobrany odpowiednio do założonych celów. Nie ma uniwersalnej formy filmowej, która sprawdzi się w każdej sytuacji.

Opracowanie scenariusza może ułatwić stworzenie filmu oraz skupić się na tym, co naprawdę istotne. A jeśli film jest w formie transmisji na żywo, zanotuj najważniejsze punkty, których będziesz się trzymać, aby przekaz był spójny i zmierzał w określonym kierunku.

Wideo marketing jest z pewnością sektorem, który zasługuje na uwagę podczas planowania strategii marketingu cyfrowego w Twojej firmie. Rozpoczęcie działań w tym zakresie nie jest takie trudne, nawet dla osób o niskim budżecie. Najważniejsze jest, aby wiedzieć dla kogo i dlaczego chcemy tworzyć filmy.