Marketing wideo jest obecnie najbardziej popularną formą marketingu internetowego. Obejmuje zarówno tworzenie treści video oraz zarządzanie serwisami, na których są one publikowane. Głównym jego zadaniem jest realizacja celów firmy takich jak np. promocja produktu, wzmocnienie wizerunku marki wśród klientów, zwiększenie sprzedaży.

Wiąże się to również z pojęciem strategii marketingu wideo – która za zadanie ma wspomóc realizację celów dzięki dobrze zaplanowanym działaniom związanym z tworzeniem i publikacją treści filmowych. Strategia ta dokładnie określa do jakiego klienta kierujemy działania, gdzie będą publikowane treści wideo, jaka będzie forma filmu oraz częstotliwość publikacji.

Dlaczego warto wykorzystać wideo marketing w branży e-commerce?

Praktycznie każda firma posiada już stronę internetową lub sklep internetowy. Powoduje to bardzo duży wzrost konkurencji, co wymusza na ich właścicielach stosowanie coraz bardziej skutecznych form reklamy. Takich, które w bardzo krótkim czasie zaanagażują odbiorcę oraz spowodują określone działania klienta, który jest coraz bardziej wymagający.

Konsumenci obecnie żyją w „ciągłym biegu” i często nie dysponują odpowiednią ilością czasu, aby wnikliwie analizować oferty sprzedażowe, opisy produktów. Wykorzystując video content marketing masz większe szanse, aby odnieść sukces w e-commerce.

Pomyśl – jakie ostatnio treści przeglądałaś/eś? W jaki sposób i gdzie te treści znalazłaś/eś? Większość odpowiedzi będzie wskazywać na kanały w mediach społecznościowych takie jak: Facebook, Instagram, Youtube. W znacznej części z pewnością były to treści video.

Dlaczego?

Ponieważ taki content można szybko przeglądnąć, a informacje w nich zawarte są pokazane w przystępny, zrozumiały sposób. Podobnie zachowuje się znaczna część Twoich klientów, dlaczego więc nie zacząć korzystać z zalet video marketingu u Ciebie?

Marketing wideo pracuje dla Ciebie 24/7

Prowadząc firmę w branży e-commerce na głowie masz wiele rzeczy takich jak: zarządzanie firmą, księgowość, ciągle zmieniające się przepisy, zarządzanie dostawami i wysyłkami itp.

Właściciel e-biznesu często jest zagoniony, brakuje mu czasu na wszystko i ostatnią rzeczą, o której myśli jest tworzenie treści marketingowych. Dlatego działania marketingowe muszą być dobrze zaplanowane i przemyślane. Takie, które raz stworzone będę dla Ciebie pracować 24/7 przez długi czas.

5 wskazówek jak wykorzystać marketing wideo dla e-commerce

Poniżej znajdziesz 5 wskazówek dotyczących wideo marketingu przydatnych dla osób działających w e-commerce. Dzięki nim możesz zwiększyć efektywność działań reklamowych oraz dowiesz się, gdzie możesz i w jaki sposób wykorzystasz video content marketing.

Twórz strony docelowe (landing page) z filmami produktowymi

Najciekawsze w filmach produktowych jest to, że można jest łatwo spersonalizować i dopasować do określonej grupy odbiorców. Na takim filmie możesz przedstawić produkt z różnych perspektyw, sposób jego wykonania, zastosowanie itp.

Jeśli na stronie docelowej, która będzie posiadała spersonalizowane pod klienta informacje dołączysz filmy produktowe, masz znacznie większe szanse na sprzedaż produktów oraz zwiększenie ilości zapytań ofertowych.

Właściwa prezentacja produktu jest bardzo ważna. Dodatkowo tego typu połączenie (film i strona docelowa produktu) idealnie sprawdzi się przy kampaniach reklamowych. Klient, który zobaczy reklamę, kliknie w link reklamowy i zostanie przeniesiony na dedykowaną podstronę. Dzięki temu otrzyma treści, które go interesują.

Wykorzystaj wideo w e-mail marketingu

Wiele firm e-commerce korzysta z e-mail marketingu, m.in. tworząc listy subskrybentów do newsletterów i wysyłając maile do swoich klientów. Bardzo często są to teksty reklamowe, informacyjne wzbogacane grafikami lub zdjęciami. Takich maili otrzymujemy bardzo dużo i powoduje to, że często nawet nie czytamy całych wiadomości.

Dobrym rozwiązaniem jest dodanie filmu do takiego emaila. Mogą to być filmy promocyjne, filmy poradnikowe, filmy porównawcze itp.

Sprawdza się to zwłaszcza, kiedy wprowadzasz nowy produkt lub usługę w sklepie internetowym lub prowadzisz sezonową kampanię. Wykorzystane materiały wideo w przesłanym mailu mogą znacznie zwiększyć współczynnik konwersji i zaangażować odbiorcę.

Korzystaj z recenzji i opinii w formie wideo

Większość klientów przed podjęciem decyzji zakupowych sprawdza opinie na temat marki, produktu, usługi szukając ich w internecie. Popularne są tutaj recenzje, filmy typu unboxing, testy przeprowadzone przez osoby spoza Twojej firmy.

Warto rozważyć współpracę z influencerem, wideo bloggerem z Twojej branży. Dzięki temu dotrzesz do większej grupy odbiorców, zwiększysz świadomość Twojej marki wśród potencjalnych klientów oraz odnotujesz wzrost sprzedaży produktów.

Pokaż na filmie jak korzystać z Twoich produktów lub usług

eżeli zależy Ci na sprzedaży, musisz mieć pewność, że Twoi klienci będą wiedzieć jako korzystać z Twojego produktu lub usługi. Jest to bardzo ważne, jeśli sprzedajesz produkty innowacyjne. Wideo w formie samouczka możesz umieścić na stronie internetowej oraz opublikować w mediach społecznościowych.

Filmy pokazujące wykorzystanie produktu lub usługi możesz stworzyć w formie krótkiego instruktażu, animacji lub dynamicznego nagrania.

Opowiedz o swojej firmie w formie krótkiego filmu

Relacje pomiędzy firmą, a klientem są bardzo ważne, dlatego nie powinno się zaniedbywać tego obszaru. Tutaj również możesz wykorzystać video marketing. Umieść na stronie interetowej film o Twojej marce, jej historii, przesłaniu, misji. Zwiększy to transparentność komunikacji oraz przyczyni się do zwiększenia zaufania do firmy.

Jeśli za produktem lub usługą stoi ciekawa historia, coś co warto podkreślić – dobrym sposobem będzie stworzenie filmu na ten temat. Tego rodzaju nagrania z powodzeniem wykorzystasz zarówno na firmowej stronie internetowej, jak i social mediach.

Jeśli ten temat jest dla Ciebie interesujący, zobacz również Jak zacząć stosować wideomarketing w 4 krokach.

Video marketing w e-commerce – Podsumowanie

Wykorzystanie filmów jako formy content marketingu może przynieść wiele korzyści dla właścicieli firm e-commerce. Powinny pełnić ważną rolę w marketingu internetowym w przypadku każdego sklepu internetowego.

Należy pamiętać, że wszystkie działania muszą być dobrze zaplanowane i spójne, aby były skuteczne. Najważniejsze jest to, aby tworzone materiały wideo były dopasowane do Twoich celów biznesowych, strategii marketingowej oraz grupy docelowej. Dlatego myśląc o tworzeniu filmów na potrzeby e-commerce zacznij od przygotowania strategii, która pomoże Ci zrealizować Twoje cele. Zadbaj również o jakość filmów, które będą służyć reklamie w Twojej firmie.

Jeśli nie dysponujesz czasem, odpowiednią wiedzą lub sprzętem do stworzenia nagrań filmowych dla Twojego sklepu e-commerce skontaktuj się z nami. Pomożemy w opracowaniu strategii wideo marketingu oraz nagramy i zmontujemy dla Ciebie skuteczne filmy. Zapoznaj się również z naszą ofertą Produkcji filmów promocyjnych.