Klient dokonuje decyzji zakupowej wtedy, gdy oceni dany produkt jako atrakcyjny i warty oferowanej ceny. Dlatego przedsiębiorca, aby zachęcić Klienta do zakupu oprócz atrakcyjnej oferty cenowej, potrzebuje zdjęć, które wywołają w Kliencie potrzebę dokonania transakcji.

Aby produkt znajdujący się na zdjęciu mógł prezentować się atrakcyjnie, na przykład w celu wykorzystania go w sklepie internetowym czy folderze reklamowym, można zastosować zabieg szparowania.  Jest to obróbka graficzna zdjęcia produktowego, polegająca na usunięciu tła ze zdjęcia. 

Zdjęcia produktowe do sklepu

Co zyskasz usuwając tło ze zdjęć?

Tego typu zdjęcie zapisujemy w formacie PNG, co umożliwia jego dalszą obróbkę graficzną i rozszerza jego zastosowanie. Tak przygotowane zdjęcie produktowe można wykorzystać do: tworzenia grafiki komputerowej, banerów graficznych oraz można go umiejscowić na dowolnym tle.

Przy tworzeniu zdjęcia typu packshot stosuje się szereg różnego rodzaju operacji mających na celu uatrakcyjnienie jego wyglądu. Dobre oświetlenie, wysoka ostrość czy nasycenie kolorystyczne to jednak jeszcze nie wszystko, aby zdjęcie mogło być bez problemu wykorzystane w dalszych działaniach promocyjnych i sprzedażowych. Bardzo ważne jest, aby uwaga odbiorcy fotografii skupiona była na produkcie.

Jedną z wielu zalet tego typu obróbki graficznej zdjęć jest ujednolicenie wyglądu wszystkich produktów w sklepie internetowym. Dzięki temu prezentacja produktów jest czytelna i przyjazna klientowi.

Więcej na temat znajdziesz w artykule: Jak robić zdjęcia produktowe do sklepu internetowego.

Jak powstaje wyszparowane zdjęcie?

Tego rodzaju edycji zdjęcia wykonuje się z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania komputerowego do obróbki grafiki. Przykładowymi narzędziami są: Adobe Photoshop, Gimp lub usuwanie tła w Canva.

Na odbiór zdjęcia istotny wpływ ma jego jakość. Zdjęcie powinno być kontrastowe, krawędzie produktu powinny być dobrze widoczne. Należy również odpowiednio doświetlić fotografowany produkt w taki sposób, aby maksymalnie zredukować cienie lub je odpowiednio wymodelować. Stosuje się do tego odpowiednie lampy studyjne. 

Zdjęcia produktowe przed i po wyszparowaniu

Inne zastosowanie zdjęć bez tła

Wyszparowane zdjęcia można też umieścić w różnych gotowych aranżacjach np. na zdjęciu stockowym, grafice – jest to tzw. rendering.

Ten rodzaj grafiki to sposób na efektywne przedstawienie produktu za pomocą połączeń zdjęciowych, gdzie wyszparowane elementy są umiejętnie wkomponowywane w inne zdjęcie tworząc tym samym fotomontaż. Tą techniką często tworzymy banery, które mają prezentować produkt w efektywny sposób i mogą zostać wykorzystane podczas kampanii marketingowych.

Rendering zdjęcia produktowego
Zastosowanie wyszparowanego zdjęcia

Jeśli zainteresował Cię ten temat, zobacz również naszą ofertę wykonania fotografii reklamowej.

Czy zdjęcia bez tła można wykonać samodzielnie?

Tego rodzaju zdjęcia mogą zostać wykonane samodzielnie, ale należy zastanowić się nad kilkoma aspektami:

  • Czy dysponujesz odpowiednim sprzętem do wykonania zdjęć (aparat, profesjonalne obiektywy, oświetlenie itd) 
  • Czy poświęcony czas będzie adekwatny do efektu, który otrzymasz?
  • Czy posiadasz wiedzę w zakresie obsługi aparatu oraz programów graficznych?
  • Czy zdjęcie, które wykonasz będzie na tyle zachęcające, że przyciągnie swoją estetyką potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych?
  • Czy ilość produktów do sfotografowania nie zabierze Ci zbyt dużo czasu, który powinieneś poświęcić na rozwijanie marki i docieraniu do klientów?

Wykonanie zdjęć produktowych oraz ich obróbkę graficzną warto oddelegować. Dzięki temu zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który możesz poświecić swojemu biznesowi, a efekt finalny zdjęć będzie zgodny z Twoimi zamiarami. 

Jeśli potrzebujesz skorzystać z usług profesjonalnego fotografa zapraszamy do współpracy.