Osoby prowadzące gabinet kosmetyczny często szukają rozwiązań, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji oraz pozyskać nowych klientów. Branża beauty bardzo mocno ucierpiała w roku 2020 przez obostrzenia oraz lockdown, a klienci salonów kosmetycznych mocno zmienili swoje upodobania. Spowodowało to, że skuteczna promocja w branży beauty jest utrudniona i wymaga większego zaangażowania w tworzeniu treści reklamowych.

Czy filmowa reklama dla gabinetu to dobry kierunek?

Najczęściej pierwsze działania związane z marketingiem dla salonu urody obejmują publikowanie treści w social mediach takich jak Facebook i Instagram. Niestety wprowadzone zmiany dotyczące publikacji treści na Facebook powodują, że z postami docieramy do coraz mniejszej ilości odbiorców i zmuszeni jesteśmy to tworzenia coraz bardziej angażujących treści.

Dodatkowo przeglądając portale społecznościowe ciągle jesteśmy atakowani reklamami, a ilość obrazów, grafik i tekstów staje się coraz bardziej męcząca. Masowa reklama, którą jesteśmy bombardowani sprawia, że staje się nieskuteczna, nie generuje kliknięć oraz powoduje, że internauta staje się poirytowany.

Jeśli interesuję Cię tematyka video marketingu – przeczytaj również te artykuły:

Jak zacząć stosować wideo marketing w 4 krokach

Jak wykorzystać filmy na social media, aby prowadzić skuteczny marketing i zwiększać sprzedaż?

Reklama filmowa dla gabinetu

Czy wiesz, że na jednego internautę przypada ponad 1,7 tyś banerów reklamowych miesięcznie?*

(*źródło: interaktywnie.com ).

To wszystko sprawia, że marketing usług kosmetycznych musimy dopasować do naszego klienta. Dodatkowo warto zadbać, aby przekaz reklamowy nie tylko był samą treścią reklamową, ale też dawał konkretną wartość dla odbiorcy, co sprawi, że chętnie będzie konsumował treści, które mu przekażemy.

Tutaj z pomocą przychodzi video marketing. Za pomocą filmu możemy przekazać wiele ciekawych treści, edukować klienta, rozwiązywać problemy klientów, budować swój autorytet profesjonalisty w branży beauty. Za pośrednictwem filmu możemy mocno zaangażować naszego odbiorcę i sprawić, że będzie chętniej oglądać to, co pokażemy w filmie. Dodatkową zaletą tworzenia treści filmowych jest to, że są skuteczniejsze niż reklama tekstowa oraz mocno angażują odbiorcę.

Jak tworzyć skuteczne filmy, które wzmocnią marketing branży beauty?

Filmy dla branży beauty

Przede wszystkim postaw na content marketing – czyli marketing treści. Ta forma przynosi obecnie najwięcej korzyści. Każdy z nas lubi coś dostać… Dlaczego tego nie wykorzystać w tworzeniu filmu i w marketingu gabinetu kosmetycznego?

Możesz dzielić się z klientami profesjonalną wiedzą oraz poradami. Mogą to być filmy nagrywane w formie vloga publikowanego np. na Twojej stronie internetowej oraz Facebook. Warto również publikować filmy na kanale Youtube, co pozwoli Ci na dotarcie do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów.

Tworzenie treści filmowych przyczyni się do wzmocnienia Twojego wizerunku jako eksperta, z którego usług chętnie skorzysta Twój klient.

Skąd czerpać pomysły na filmy dla gabinetu?

Przeglądnij swojego bloga, wpisy na Facebook. Pewnie znajdziesz wiele ciekawych artykułów, które stworzyłaś. Być może napisałaś o problemach Twoich klientek oraz sposobach na ich rozwiązanie. Wykorzystaj te treści do nagrania filmu. 

Jeśli nie posiadasz jeszcze bloga, to zastanów się jakie pytania zadają klientki w gabinecie kosmetycznym. Zapisz wszystkie myśli jakie przyjdą Ci do głowy, a następnie spróbuj napisać odpowiedzi na te pytania.

Usiądź wygodnie przy łóżku kosmetycznym, załóż fartuszek i opowiedz to, co przeczytałaś własnymi słowami. Poproś kogoś, żeby Cię nagrał i opublikuj taki film w mediach społecznościowych oraz stronie internetowej.

Twoja klientka oprócz ciekawych rzeczy, o których opowiedziałaś może dowiedzieć  się również jak wygląda Twój gabinet, widzi, że jesteś zadbana i zaangażowana. To wszystko sprawi, że chętniej skorzysta z Twoich usług.

Ważne jest to, żeby dostarczać Twoim odbiorcom treści regularnie. Szczególnie sprawdza się w tym celu prowadzenie kanału na Youtube, gdzie możesz publikować filmy za zasadzie odcinków publikowanych np. co tydzień. Taka forma filmowa również sprawdza się jako filmowa reklama dla gabinetu kosmetycznego.

Jak pozyskać klientów gabinetu poprzez video marketing?

Najważniejsze jest to, aby Twoje filmy były wartościowe oraz oryginalne. Wcześniej opisany typ filmów warto również urozmaicać o inne formy wideo. Warto stworzyć w formie filmów prezentację Twoich zabiegów, pokazać gabinet w formie spaceru filmowego oraz nagrać efekty zabiegów, które przeprowadziłaś na pacjentkach.

Jeśli posiadasz duże doświadczenie i wiedzę w zakresie kosmetologi możesz również stworzyć kurs, który możesz sprzedawać online. Dzięki temu zyskasz pasywne źródło dochodów.

Całościowo stworzy to bardzo mocne narzędzie marketingowe, które przyczyni się do odniesienia sukcesu w branży beauty. Angażując się systematycznie w tą formę marketingu zbudujemy większą wiarygodność marki co przełoży się finalnie na zwiększenie ilości klientów w gabinecie kosmetycznym.

Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę dzięki skutecznym działaniom promocyjnym – poznaj naszą ofertę video marketingu.