Wideo marketing w promocji firmy

Wykorzystaj wideo marketing w promocji firmy

Nowoczesny, dynamicznie zmontowany i wciągający od pierwszych kadrów spot filmowy to dziś jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych w internecie oraz absolutne „must have” każdej ambitnej firmy. Czym jest video marketing i dlaczego filmowa reklama zdobywa coraz większe rzesze fanów oraz jakie korzyści przyniosą reklamy wideo w biznesie, który prowadzisz?

Całkiem niedawno, zanim nasze życie zaczęło się toczyć w dwóch równoległych światach, tym realnym oraz tym wirtualnym, filmowe materiały promocyjne można było emitować jedynie w telewizji. Taka kampania była kosztownym, marketingowym luksusem i wiele małych i średnich firm nie mogło z niej skorzystać. Dziś, dzięki internetowi i możliwościom, które daje globalna sieć, video marketing jest o wiele bardziej dostępny. Na taką formę reklamy mogą sobie pozwolić nie tylko znane marki i wielkie korporacje.

Reklama w formie filmowej – to skuteczna, angażująca i najbardziej sugestywna forma promocji, na którą powinny się zdecydować zarówno:

– firmy z wieloletnim doświadczeniem, które mają już ugruntowaną pozycję, ale chcą się rozwijać, docierać do nowych kontrahentów i skutecznie rywalizować z konkurencją.

– „młode” przedsiębiorstwa, które są u progu swojej biznesowej drogi i muszą zaistnieć na rynku, dać się poznać potencjalnym klientom.

wideo marketing jako forma promocji firmy

Co oznacza słowo video marketing?

Video marketing jest to metoda content marketingu, wiążącego się z tworzeniem treści wideo oraz obejmująca zarządzanie serwisami, na których są one publikowane. Głównym założeniem video marketingu jest zrealizowanie celów marki, takich jak wzmocnienie wizerunku wśród klientów, promocja produktu lub usługi. Dobrze stworzone treści filmowe mogą zwiększyć ruch na stronie internetowej, social media oraz przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w Twoim biznesie.

Co oznacza słowo video marketing?

Aby mieć gwarancję, że filmowa opowieść o Waszych produktach czy usługach będzie hitem Internetu a nie kinem klasy „B”, najlepiej zlecić jej realizację profesjonalistom, którzy nie tylko zaproponują Wam oryginalne rozwiązania dotyczące treści i strony wizualnej, ale także dysponują najnowocześniejszym sprzętem i możliwościami technicznymi.

Zanim jednak padnie pierwszy „klaps” na planie filmu o Waszym biznesie, warto zastanowić się nad tym, jakiego efektu końcowego oczekujecie i pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach.

Musicie wiedzieć, dla kogo powstaje Wasz materiał video, czyli precyzyjnie określić grupę docelową. Odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mają to być przyszli klienci, partnerzy biznesowi, inwestorzy i do jej oczekiwań dostosować formę przekazu i język, którymi będziecie się posługiwać w filmie.

Jak powiedział Bill Gates – Content is a king

Przed rozpoczęciem produkcji filmowej trzeba koniecznie napisać scenariusz, na bazie którego powstanie film. To merytoryczny fundament całego przedsięwzięcia, który określi jakie treści mają być przekazane w materiale, jaka forma wizualna będzie najwłaściwsza, jakim językiem ma być sformułowany komunikat padający z off – u i jakimi kadrami najlepiej go zilustrować. Reasumując, scenariusz zawierający koncepcję i metodę realizacji pozwoli precyzyjnie przygotować się do zdjęć i ułatwi montaż materiałów źródłowych. Możecie być pewni, że nawet spot sprawiający wrażenie materiału nakręconego spontanicznie smartfonem powstał w oparciu o szczegółowy scenariusz, a margines na improwizację był niewielki. 

W video marketingu ważne jest, aby film opowiadał konkretną historię. Najlepiej taką, która angażuje i wywołuje emocje już od pierwszych kadrów. Bawi, wzrusza, intryguje, wywołuje miłe skojarzenia z wakacjami, dzieciństwem, czy ważnymi momentami w życiu. Dzięki temu Wasz film będzie sprawiał wrażenie wiarygodnego i na dłużej zostanie w pamięci widzów. Ważne, by ta historia była prosta, zrozumiała i jak najbardziej uniwersalna. Macie wtedy większą pewność, że traficie do świadomości widzów, a Wasze intencje zostaną właściwie odczytane.

Choć obraz jest najważniejszy, film musi być kompletny. Dlatego warstwa dźwiękowa musi być spójna z tym, co widzimy i uzupełniać obraz. Odpowiednio dobrany tekst lektorski czy wypowiedzi bohaterów filmu mogą wzmocnić przekaz – ożywić opis produktu lub usługi oraz podkreślić jego zalety.

Warto w centrum filmu umieścić nie tyle produkt, ale wiarygodnego i budzącego zaufanie bohatera, który nie tylko ciekawie o nich opowie, ale także wykreuje potrzebę skorzystania z Waszych usług. Może to być właściciel firmy, najbardziej doświadczony pracownik, ekspert czy zadowolony klient. Nie bez powodu w materiałach promujących usługi medyczne, leki czy suplementy diety, pojawiają się lekarze, farmaceuci, fizjoterapeuci czy szczęśliwi pacjenci, których problem został rozwiązany. Jeśli bohater będzie interesujący, Wasze reklamy wideo „rozejdą się” po sieci viralowo i będą praktycznie dystrybuowały się same. 

Przygotowując się do realizacji reklamy filmowej Waszej firmy zastanówcie się, gdzie chcecie zamieścić gotowy spot: na stronie www, w serwisie YouTube, na firmowych profilach w mediach społecznościowych, na wirtualnych platformach szkoleniowych, jako content video w artykułach sponsorowanych na portalach internetowych? Kanały dystrybucji pozwolą doprecyzować charakter i formę filmu oraz zaplanować czas jego trwania.

Ile kosztuje video marketing?

Reklama filmowa w internecie z pewnością jest bardzo skuteczna i pozwala bardzo szybko przyciągnąć klientów. Na stworzenie contentu video musisz poświęcić więcej środków, niż w przypadku pisanych form promocji. Taką reklamę możesz spróbować również zrobić samodzielnie, ale będzie to wymagało poświęcenia dużej ilości wolnego czasu na stworzenie scenariusza, nagranie klipów, a następnie ich zmontowanie oraz publikację. Zlecenie stworzenia filmowej reklamy na pewno pomoże Ci uzyskać zamierzone efekty dużo szybciej, a zaoszczędzony czas możesz poświęcić na rozwój Twojego biznesu.

O autorze

Michał Wyderka

Założyciel Crea3studio oraz filmowiec. Posiada doświadczenie w produkcji filmowej oraz realizacjach telewizyjnych. Obsesyjnie wyszukujący nowych trendów w wideo marketingu. Prywatnie i zawodowo niepoprawny optymista. miłośnik lotnictwa oraz dobrego kina.

Podobne artykuły